نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: واقعیت‌ها این است که با نگاه جزیره‌ای نمی‌توانیم هزینه‌ها را جبران کنیم و امروز نه شرکت بزرگ خاصی برای واگذاری وجود دارد و نه منابع فراوانی در دست است لذا وظیفه ما در مجلس است که در قانونگذاری دقت ویژه‌ای صورت دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 20 December 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه 29 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1403 گفت: پیش‌بینی 65 دلاری برای هر بشکه نفت قیمتی واقعی و منطبق بر پیش‌بینی‌های کارشناسی است، همچنین رقم پیش‌بینی شده برای درآمدهای صادراتی نیز نشان می‌دهد دولت با یک رویکرد منطقی هزینه‌ها و درآمدها را پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: دولت در لایحه بودجه 1403 تلاش کرد کسری تراز عملیاتی را جبران کند و اگر در پیش‌بینی درآمدهای نفتی رقمی بالاتر از آنچه که در لایحه بودجه آمده است پیش‌بینی می‌شد این همه اعتراض نسبت به لایحه وجود نداشت اما دولت با رویکرد واقعی بودجه را تدوین کرد.

وی ادامه داد: واقعیت‌ها این است که با نگاه جزیره‌ای نمی‌توانیم هزینه‌ها را جبران کنیم و امروز نه شرکت بزرگ خاصی برای واگذاری وجود دارد و نه منابع فراوانی در دست است لذا وظیفه ما در مجلس است که در قانونگذاری دقت ویژه‌ای صورت دهیم.

قادری تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی در تحقق منابع نفتی دولت به ناچار موضوع تأمین هزینه‌ها را از محل پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در نظر گرفت و رشد 49 درصد درآمدهای مالیاتی که نسبت به سال گذشته 60 درصد بود کاهش را نشان می‌دهد، همچنین ما باید کمک کنیم از محل فرارهای مالیاتی منابع مالیاتی پیش‌بینی شده تأمین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه اشتغال احکام خوبی در بودجه دیده شده است، خاطر نشان کرد: برخی موارد در بودجه در زمان بررسی لایحه قابل اصلاح است، همچنین درخصوص نرخ گندم و یارانه آن می‌توانیم با کنترل اتباع غیرمجاز از طریق سامانه‌های پیش‌بینی شده مشکلات را مرتفع کنیم.

وی در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان گفت: به نظر می‌رسد این 18 درصد مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است و بازنشستگان از این بخش نگران نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار